POLIS SEPATUTNYA



1)      Apa susah, tahan orang yang terlibat dalam senarai yang diberikan termasuklah isteri OKT. Anaknya dah besar berbanding anak orang telah difitnah dianiaya suatu ketika dulu.
2)      Bawa ke semua mereka ke mana-mana cawangan bank yang terlibat dalam penipuan, suruh mereka isi borang untuk mendapatkan penyata keluar masuk wang ke akaun mereka.
3)      Jika mereka kata ia wang bisnes mereka, suruh mereka dapatkan saksi yang menunjukkan tahun dan bulan berkenaan ada transaksi masuk berkaitan dengan bisnes yang dijalankan. Orang bisnes pasti ada simpan rekod bil/invois. Dah tu kenapa berniaga guna akaun simpanan? Kalau guna nama sendiri sebagai nama syarikat takpa, ni nama syarikat pun bukan nama sendiri.
4)      Jika mereka kata bukan mereka yang pegang kad atm. Pengeluaran melebihi RM5,000 kalau melalui ATM hanya boleh dikeluarkan sikit sikit manakala pengeluaran sekaligus, hanya boleh guna cap jari sebelum pengeluaran.
5)      Sesiapa pun boleh tuding, orang itu ini bersalah tetapi tiada siapa nak jadi SAKSI.
6)      Azirah binti Mohd Radzi mengesahkan pembayaran kepada IO sebanyak RM3,500 seorang dibayar bagi melepaskan suaminya Roziman dari semua kes. 
7)      Tolongla jalankan siasatan yang betul. Orang yang difitnah oleh Roziman telah pun melaporkan kepada Suruhanjaya Integriti Malaysia disebabkan kegagalan pihak polis menjalankan siasatan dengan betul. Jangan pakat letakkan kesalahan atas orang lain disebabkan kamu terima wang. Orang yang difitnah mempunyai rekod bukti beliau tidak bersalah dan rekod keluar masuk Hospital kerana sarat mengandung pada ketika itu.
8)      LOKAP dengan PENJARA tak sama, jadi tak salah bagi isteri OKT rasa bagaimana dok kat dalam. Bagaimana rasa dipisahkan secara paksa dari anak-anak yang masih kecil? Anak OKT dah besar dan sudah lepas zaman persekolahan, jadi tak terasa rindu sangat kerana tak menyusu.

Comments