ANAK KELAHIRAN KUCHING, SARAWAK



Suamiku, Roziman pos menggunakan Pos Ekpress (oren color tu) ke alamat Kolej Komuniti yang Fida berikan. Nor Afida Bolhassan  KP961204-13-5158 bertudung litup, gambar di IC tetapi luaran Fida ni seksi, sering ke kelab. Tahun 2016, dia ada boyfriend warga asing pelajar tapi berduit. 

Masa tu ejen komisen siapa tak nak jadi. Malah Roziman sendiri buat pelbagai kerja sebagai pendapatan tambahan, dengan alasan nak bayar hutang peribadi kereta dengan CIMB bank. Tapi tak bayar pun, alasan ja.

Walaupun komisen hanya 2% tapi dah kira banyak, siapa nak bagi duit tanpa kerja kan? Nak kencing berak pun bayar. 

Kalau tak silap, tahun 2016 bulan Ogos, Nor Afida binti Bolhassan  anak kelahiran Kuching, Sarawak ni ditahan sekali ngan boyfriend dia oleh Sarjan berbadan gempal kawan kepada Sarjan Azrul Akmal dari Balai Taman Maluri sebab bersekedudukan tanpa nikah tapi disebabkan Nor Afida ada affair dengan salah seorang pegawai, dia akan dibebaskan pada 25/9/16 jika dia boleh letakkan kesalahan atas kepada orang lain yang kebetulan itu adalah sepupu aku sendiri disebabkan suami aku la sebut nama dia kat IO Temerloh, Pahang. Inspektor Lelaki India. Nombor KP Afida sudah diberikan kepada IO Temerloh tetapi IO mana kita nak tahu dalam IC dia pakai tudung. Yang kita tahu dia tak bertudung dan rambut lurus panjang. 



Aku sengaja letak keratan akhbar ini berdasarkan pengalaman aku sendiri, aku bayar IO RM3,500 setiap seorang untuk tarik balik semua pertuduhan yang kena ke atas suami aku. Pressure sebab belah mertua tekan aku. Gara-gara suami aku sebut nama sepupu aku. Sedangkan dia tak bersalah. Takkan suami aku nak sebut dia bersalah, mestilah nak lepaskan diri malah IO Temerloh, Pahang pun kata keterangan dia bertukar-tukar menunjukkan memang dia salah. 

Kami berdua memang pergi minta maaf kepada sepupu aku yang tinggal di blok sebelah. Kami minta maaf tak mau sebut nama dia lagi. Suami aku kata dia tak sengaja sebut, terlintas kat kepala dia nama sepupu disebabkan sepupu memang minta bantuan tengokkan anak-anak dia di rumah kerana dia ditahan tanpa kesalahan. Kononnya mengeluarkan RM300,000 wang akaun milik Muhd Amirul Syafie. 

Sepupu aku memang mempunyai bisnes Freelancer. Syarikat dia sendiri, akaun dia sendiri. Dia ke bank pun keluarkan wang dari akaun syarikat dia. Salah ke keluarkan wang dari akaun sendiri? Dia yang masukkan wang. Dia simpan bukti resit di rumahnya, apabila pulang ke rumah, semua perabut, semua pakaian, semua dokumen dilupuskan. Maknanya memang benarlah dia dianiaya, kannn. 


AKU RASA DIA DIANIAYA OLEH ORANG LAIN YANG NAK AMBIL WANG SYARIKAT DIA. ORANG YANG DIA KENALI

Sedangkan secara logik akal, orang lain tidak boleh keluarkan wang banyak tu di kaunter selain dari pemilik akaun sebab kena ambil cap jari. Aku sendiri bekerja sebagai teller di bank. Aku memang tahu prosedur tapi setelah aku alaminya sendiri, aku sedar Polis bukan jujur dan amanah menjalankan tugas sebaliknya mereka boleh buat report yang tiada kena mengena dengan kita. 

Jadi tidak heran kalau ramai orang tak bersalah dianiaya atas kesalahan yang mereka tak lakukan. Polis akan cari kambing hitam untuk disalahkan dan mereka sendiri ambil wang dalam purse milik sepupu dan tidak serahkan walaupun sesen dari RM1,163.75 kepada anak-anak beliau seperti yang diamanahkan. Sepupu aku ibu tunggal. Tinggal bersama 5 orang anak-anaknya sahaja. 



Bukan senang untuk buat aduan keatas mana-mana pegawai polis, kerana polis akan tutup kesalahan rakan sekerja mereka. Badan yang boleh menyiasat PDRM hanyalah Suruhanjaya Integriti dan SPRM sahaja.

Malah, IO Nor Afida ketika itu, tidak sepatutnya bebaskan dia. Rumah di mana dia ditahan pun, bukan rumah sewa dia. Dia sekadar menumpang. Penyewa asal balik ke rumah dapati semua perabut, barang peribadi miliknya serta wang kecemasan telah lesap. Jiran beritahu, perempuan muda berambut panjang datang bersama lelaki ambil kesemua barang milik penyewa dengan lori. Polis dah lepaskan seorang penyamun. Kes tutup sebab penyewa warga asing. 

Warga asing pun ada visa dan passport yang sah. Kes tutup sebab polis terlibat dalam menyamun. Lori NCR 7775 yang digunakan didaftarkan bawah syarikat RRES Motor Services beralamat di 22, Jalan Seri Putra 1/2, Bandar Seri Putra, 43000 Kajang, Selangor. 


Comments